Bestilling og betaling
Orient Travel sender tilbud på ønsket rejse med komplet information og aktuelle prisoplysninger.
Når kunden har godkendt rejsetilbuddet skal rejsen bestilles skriftligt via email med oplysniger om fuldstændige navne udfra pas, adresse samt fødselsdato, hermed er bestillingen bindende.
Når Orient Travel har bekræftet prisen sendes rejsedokumenter samt faktura på depositum og slutbetaling til kunden. Depositum indbetales til svensk bank indenfor 2 bankdage. Depositum fratrækkes rejsens pris og slutbetaling indbetales til svensk bank senest 60 dage inden afrejse.
Depositum for aktuel rejse er oplyst i gældende rejsetulbud og varierer afhængigt af rejseprogram, depositum er på nuværende tidspunkt fra 3 000:- DKK per person.
Ved bestilling af rejse senere end 60 dage inden afrejse betales hele rejsen på en faktura.
Hotellerne der er angivet i rejsetilbuddet er de hoteller der som udgangspunkt bruges på rejsen. Hvis angivet hotel/hoteller er fuldbooket tilbydes andet hotel/hoteller med samme standard og med eventuel prisjustering.
Ændringer
Ændring av afrejselufthavn, afrejsedato, rejselængde eller rejse betragtes som afbestilling og nybestilling. For hver ændring efter den rejsendes valg beregnes et gebyr tilsvarende vores ekstra omkostninger.
Afbestillingsgebyr
- Ved afbestilling mere end 60 dage før afrejse betales tilsvarende bestillingsgebyteret.
- Ved afbestilling 60 dage eller mindre før afrejse betales 100% af rejsens pris.
Afbestillingsforsikring
I samarbejde med forsikringsselskabet ERV tilbyder vi rejseforsikring og afbestillingsforsikring, dette for vores kunders tryghed på sin rejse med os. Læs mere om hvad forsikringerne dækker og bestil din forsikring her.
Forbehold ang. ændringer i aftalevilkår
Orient Travel forbeholder sig retten til at ændre i oplysningerne i informationsmaterialet om rejsen indtil aftale er truffet med den rejsende. Vi forbeholder os også retten til ændringer af de for rejsen gældende vilkår til den rejsendes nachdel. Ved alle sådanne ændringer gælder svensk lov om pakkerejser §12.
Prisændringer
De angivne priser er kun vejledende og kan ændres op eller ned afhængigt af eventuelle prisændringer. Aktuelle priser er tilgængelige på vores hjemmeside www.orienttravel.dk
Ændringer af dagsprogrammer
Dagsprogrammer eller programpunkter kan blive ændret i tilfælde af nationale helligdage, aflyste eller forsinkede tog, fly eller øvrige transportmidler, trafikkaos og uvejr. Orient Travel kompenserer såvidt muligt de rejsende med andre arrangementer. Denne type af ændringer medfører normalt ingen prisreduktion.
Rejsedokumenter
Det påhviler den rejsende at kontrollere ordrebekræftelse og rejsedokumenter så snart disse er modtagede. Eventuelle fejl skal snarest muligt meddeles til Orient Travel. For- og efternavn skal være korrekt stavede som i passet. Hvis dette ikke kontrolleres før billetten udskrives, tager flyselskaberne ekstra betalt for at ændre i billetten eller udskrive en ny. Disse omkostninger vil i så fald blive påført den rejsende. På grund af de gældende sikkerhedsregler risikerer den rejsende også at blive nægtet adgang til flyet.
Pas/Visum
Den rejsende er ansvarlig for at passet er gyldigt og har de nødvendige visa. Bemærk at mange lande kræver at passet er gyldigt op til 6 måneder efter den planlagte hjemrejse. Et nedslidt pas eller et pas hvor der mangler en side kan medføre indrejseforbud. Mange lande kræver en eller to tomme sider for lokale viseringer. Disse krav findes på de forskellige ambassaders hjemmesider. En del lande tager ikke imod rejsende med israelske stempler i passet. Til visse lande skal Orient Travel have kopier af passet for videresendelse til de pågældende landes ambassader og lokale myndigheder.
Vaccinationer
Kontakt altid læge eller vaccinationscentral i god tid for information om nødvendige vaccinationer på destinationen. Det påhviler den rejsende at have gyldige vaccinationer ved indrejsen.
Minimum antal rejsende ved aflysning af rejse
Hvis arrangøren har rimelig grund til at formode at antallet bestillinger senest 25 dage før afrejse er mindre end det angivne minimum antal, har arrangøren ret til at aflyse rejsen.
Rejseforsikring
Den rejsende er selv ansvarlig for at være ordentligt forsikret under rejsen. Vi anbefaler Europæisk Rejseforsikring. Læs mere om hvad forsikringerne dækker og bestil din forsikring her.
Flyrejsen
Flybilletten er personlig, den kan ikke overlades til andre og kan kun anvendes på de dage der er angivne for ud- respektive hjemrejse. Flytiderne er altid preleminære, selvom de er angivne på billetten. Flyselskabet er ansvarligt overfor den rejsende ifølge de aftaler og bestemmelser der er angivne på billetten. Hvis den rejsende vælger at selv bestille flybilleten, er det den rejsendes ansvar at meddele rejsearrangøren eventuelle tidsændringer da disse ligger ugenfor arrangørens kontrol. Eventuelle ekstra omkostninger ved flyforsinkelser såsom transfers, ekstra overnatninger m.m. bekostes da af den rejsende og der gives ikke afdrag for uudnyttede arrangementer.
Indkvartering
Priserne er baserede på del i dobbeltværelse. Hvis du ønsker enkeltværelse beregnes et tillæg. Priser for børn varierer afhængigt af alder og hotellets regler. Ekstraseng er for det meste en feltseng, sovesofa el.lign. Hotellerne på vore rejser er preliminære og kan evt. byttes til andre med samme eller højere standard med eventuel prisjustering. Hvis du rejser alene og vil dele dobbeltværelse med en anden rejsende af samme køn, kan vi kun arrangere dette hvis en anden rejsende har givet udtryk for samme ønske. Ellers må du betale for et enkeltværelse. Trippelværelse eller dobbeltværelse med ekstraseng kan ofte ordnes efter ønske.
Tillægsarrangementer
Ekstra arrangementer som f.eks. speciel indkvartering, udflugter, måltider etc. kan ordnes mod pristillæg i den udstrækning de er mulige at opfylde. Visse arrangementer kan forudbestilles og andre bestilles på destinationen. Hvis bestilte tillægsarrangementer ikke kan leveres betales kun de forudbetalte ekstraomkostninger tilbage.
Delvist brug af arrangørens ydelser
Hvis den rejsende udebliver fra angivne transporter eller undlader at benytte de arrangementer der indgår i rejsen, kan dette ikke godtgøres.
Ønsker
Orient Travel opfylder efter bedste evne eventuelle ønsker og forespørgsler. Vi vil dog påpege at ønsker ikke kan garanteres hvis de ikke er bekræftede i rejseaftalen.
Klager
En klage bør altid fremføres på stedet hvis vi skal have en chance for at følge op på den med det samme. Eventuelt krav på prisnedslag eller erstatning skal rettes skriftligt til rejsearrangøren så snart som muligt og senest to måneder efter hjemkomsten.
Tvistløsning
Parterne bør på egen hånd forsøge at løse tvister vedrørende fortolkningen eller anvendelsen af indgået aftale. Hvis parterne ikke kan løse tvisten på egen hånd, kan denne tages op til overvejelse af Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se, eller af svensk domstol.
GDPR
På Orient Travel følger vi den nye persondataforordning GDPR der træder i kraft den 25/5 2018. Det betyder at du også fremover kan føle dig tryg med vores håndtering af dine personoplysninger og at vi på Orient Travel også fortsat forholder os med stort ansvar og stor respekt for din databeskyttelse og din integritet. For yderligere information – læs mere her.
Forbehold for trykfejl eller ændringer
Orient Travel forbeholder sig retten til , inden aftale med den rejsende, at foretage ændringer af oplysninger p.g.a. korrektur- og trykfejl. Vi reserverer os for ændringer af priser, rejsedato, flyselskab og andet i programmet, som vi ikke har kunnet forudse ved udformningen af rejsen og trykningen af informationen. Aktuel information og aktuelle priser findes på vor hjemmeside www.orienttravel.dk
Oven nævnte rejsevilkår gælder når intet andes oplyses. Ved specialarrangementer og grupperejser gælder særlige rejsevilkår.