rejser til israel med orienttravel

rejser til betlehem

Masada

rundrejser til israel med orienttravel

rejser til israel

rundrejser til israel med orienttravel

rundrejser til israel

Kort over Grupperejse til det hellige land Israel

Dag 1. (Torsdag) Skandinavien – Tel Aviv

Fly fra Skandinavien med ankomst til Ben Gurion lufthavn i Tel Aviv. Her bliver vi modtaget af vores lokale repræsentant der tager os til vort hotel i Tel Aviv for overnatning.

Dag 2. (Fredag) Tel Aviv – Jaffa (rundtur med Simon Garverens hus) – de antikke byer Caesarea og Megiddo – Gennesaret sø – Tiberias

Efter morgenmad på hotellet bliver vi hentet af vores guide der tager os med på en kort rundtur i havnebyen Jaffa, her spadserer vi gennem de smukke gyder i den historisk vigtige by, som idag anses være en del af storbyen Tel Aviv. Vi kommer forbi Simon Garverens hus der omtales i Apostlerens Gerninger som det sted hvor Peter levede en lang periode, her nyder vi også en storslået udsigt fra en bakketop. Længere nordpå langs kysten ligger Ceasarea, byen der blev bygget af Herodes den Store og var tilegnet Augustus Ceasar, her sad også aposteln Paulus i fangenskab i to år. Herfra fortsætter vi til Megiddo, stedet der er forbundet med jordens undergang, Harmagedon, ifølge Johannes åbenbaring. Denne antikke by har været beboet i flere årtusinder, fra 6000 til 500 år før Kristus, af faraoer og af kong Salomon. Når vi har udforsket de mange ruiner kører mod Genesaret sø og Tiberias hvor vi checker ind på vort hotel for overnatning. (Morgenmad indgår)

Dag 3. (Lørdag) Tiberias – Kapernaums ruiner – Tabgha (Church of Multiplications) – Golanhøjderne (Saligprisningernes bjerg) - Tiberias

Vi begynder dagen fra det historiske Tiberias hvor Jesus levede og prædikede ved Gnesaret sø. Vores næste besøg er Kapernaum som var centrum for Jesus virksomhed, og som idag er en ruinby ved Genesaret søens nordkyst. Vi besøger derefter Tabgha og Churhc og Multiplications, hvor miraklet, at Jesus skal ha bespist over 5000 mennesker med nogle få brød og fisk, er smukt gengivet i mosaikken på gulvet. Nord for Tabgha finder vi Salgprisningernes bjerg hvor Jesus ifølge traditionen holdt den berømte bjergsprædiken og udvalgte sine 12 deisciple. Herfra tager vi op til Golanhøjderne for at nyde en panoramaudsigt over bjerget Hermons toppe, Golanhøjdernes plateau og den grønne dal Hula. Vi vender derefter tilbage til vort hotel i Tiberisa og spenderer aftenen på egen hånd. (Morgenmad indgår)

Dag 4. (Søndag) Tiberias – Nazareth (Bebudelsekirken, Skt Josefs kirke, Jomfru Marias kilde) – Kana’an (Bryllupskirken) – Jordanfloden – Beit Shean (romerske ruiner) – Jerusalem

Denne morgen rejser vi videre til Nazareth hvor Jesus voksede op. Her besøger vi Bebudelsekirken hvor ærkeenglen Gabriel skal ha vist sig for jomfru Maria. Vi besøger også Skt Josefs kirke og jomfru Maria’s kilde inden vi kører endnu et stykke nordpå til Kana’an og et besøg i Bryllupskirken, stedet for Jesus første mirakel, i det at han forvandlede vand til vin. Vi kører derefter videre gennem Jordandalen langs Jordanfloden til Beit Shean for at se det for nylig udgravede romerske amfiteater udgravningerne af resten af denne smukt bevarede romerske by der blev ødelagt i et jordskælv. Sidst på dagen ankommer vi til Jerusalem hvor vi checker ind på vort hotel for overnatning. (Morgenmad indgår)

Dag 5. (Mandag) Jerusalem – Qumrangrotterne - Masada (udgravninger, kong Herods palads, synagogen, badehuset) – Døda Havet - Jerusalem

Efter morgenmad kører vi ud af Jerusalem i retning mod Døde Havet. På vejen standser vi ved Qumrangrotterne hvor de berømte Dødehavsruller blev fundet. Vi nyder det smukke landskab langs Døde Havets kyst på vores fortsatte tur mod Masada, beliggende på en isoleret klippe i Negevørkenen. Dette sted er er listet som et kulturelt verdensarv af UNESCO og det var den sidste jødiske fæstning der faldt i krigen mod romerne for næsten 2000 år siden. Vi når op til den antikke fæstning med svævebane og her besøger vi blandt andet udgravninger, kong Herodes palads, synagogen og det antikke badehus. Langt under os kan vi se Døde Havet, verdens mest saltholdige sø, hvis vandoverflade ligger på ca 422 meter under havoverfladen, hvilket gør det til verdens laveste punkt. Hvis vejret tillader har vi mulighed for at prøve hvordan det er at flyde, næsten vægtløst, på det salte mineralrige vand. Efter dette kører vi tilbage til Jerusalem for overnatning på vort hotel. (Morgenmad indgår)

Dag 6. (Tirsdag) Jerusalem (Yad Vashem, Ein Karem, Shrine of the Book, Betlehem med Fødelskirken) - Jerusalem

Idag besøger vi de nyere dele af Jerusalem. Vi begynder dagen med at besøge Israels Natoinalmuseum’s ”Shrine of the Book” med de berømte Dødehavsruller og besøger derefter den smukt renoverede model af den herodianske by Jerusalem, der stammer fra tidsperioden for Det Andet Tempel. Videre tager vi på en lille tur til den billedskønne by Ein Karem i udkanten af Jerusalem. Detter er et meget vigtigtsted i Kristendomen da det ifølge traditionen er Johannes Døberens fødselssted. Næste stop er Yad Vashem som er et mindesmærke for de sex millioner jøder der blev dræbt under Holocaust. Senere i løbet af dagen kører vi forbi Israels parlament Knesset og det hebraiske universitet, inden vi ankommer til Betlehem hvor vi besøger Fødselskirken, en af verdens ældste kirke der stadig er i brug, bygget på det sted hvor Jesus blev født. Om aftenen tilbage til vort hotel i Jerusalem. (Morgenmad indgår)

Dag 7. (Onsdag) Jerusalem (Den gamle by med Grædemuren, Tempelbjerget, Via Dolorosa, Den Hellige Gravs Kirke, Oliebjerget, Getsemane Have og kong Davids grav)

Denne hellige by for de tre store verdensreligioner, Kristendom, Jødedom og Islam, er unik og en drøm for mange mennesker at besøge. Efter morgenmad på hotellet begiver vi os ind gennem porten til den gamle by Jerusalem for at besøge Grædemuren (også kaldt Vestmuren eller Klagemuren) og tempelområdet. En spadsertur tager os den samme vej som Jesus siges ha vandret med korset, langs Smertens Vej, Via Dolorosa. Vi gør et stop ved Den Hellige Gravs Kirke, det sted hvor Jesus blev begravet og genopstod. I løbet af dagen besøger vi Oiebjerget (eller Olivenbjerget), med en pragtfuld panoramaudsigt over Jerusalem efterfulgt af et besøg i Getsemane Have hvor Jesus tilbragte sin siste nat inden korsfæstelsen. Lige udenfor den gamle by ligger Sion hvor vi besøger kong Davids Grav og rummet hvor Jesus spiste sin sidste måltid med sine disciple. Derefter vender vi tilbage til vort hotel for overnatning. (Morgenmad indgår)

Dag 8. (Torsdag) Jerusalem – Skandinavien

Vores spændende rejse gennem det hellige land Israel er nu kommet til en ende og vi får transfer til lufthavnen for flyrejse hjem til Skandinavien. (Morgenmad indgår)