Masada

Tel Aviv

rejser til israel

rundrejser til israel med orienttravel

rejser til israel med orienttravel

Safed

rundrejser til israel

rejser til israel med orienttravel

Kort over Grupperejse til Israels guldkorn

Dag 1. (Søndag) Skandinavien – Tel Aviv

Fly fra Skandinavien med ankomst till Ben Gurion lufthavn i Tel Aviv. Her bliver vi mødt af vores lokale repræsentant der tager os til vort hotel i Tel Aviv for overnatning.

Dag 2. (Mandag) Tel Aviv - Beer Sheba - Masada (udgravninger, kung Herodes palads, synagogen, badehuset) - Døde Havet - Jerusalem

Om morgenen bliver vi hentet af vores guide og sammen kører vi sydpå, forbi byenrne Ashdod og Ashkelon, til Beer Sheeba for et kort besøg i Negevørkenens hovedstad. Vi fortsætter via Arad til Masada, Israels vigtigste arkæologiske område. En svævebane bringer os op for et besøg der giver os indsigt om ritualer, politik og kultur hos folekt der boede i denne ørkenfæstning, de jødiske Zealots sidste fæste i krigen mod romerne. Vi besøger vi blandt andet udgravninger, kong Herodes palads, synagogen og det antikke badehus, og så nyder vi den fantastiske udsigt over de romerske lejre og Døde Havet. Efter dette besøger vi Døde Havet, verdens mes saltholdige sø hvis vandoverflade ligger på ca 422 meter under havoverfladen, hvilket gør det til verdens laveste punkt. Hvis vejret tillader har vi mulighed for at prøve hvordan det er at flyde, næsten vægtløst, på det salte mineralrige vand. Vi passerer derefter oasen Ein Gedi og Judean desert for at til sidst komme frem til Jerusalem hvor vi checker ind på hotel for overnatning. (Morgenmad indgår)

Dag 3. (Tirsdag) Jerusalem (Shrine of the Book, Ein Karem, Yad Vashem) – Betlehem (Fødselskyrkan, Manger Square) - Jerusalem

Vi begynder dagen på Israels nationalmuseums Shrine of the Book med de berømte Dødehavsruller og besøger derefter den smukt renoverede model af den herodianske by Jerusalem, der stammer fra tidsperioden for Det Andet Tempel. Efter dette har vi tid til at nyde den billedskønne by Ein Karem i den sydvestlige del af Jerusalem, en by der har stor betydning for kristne traditioner som Johannes Døberens fødselsted. Yad Vashem som er det officielle mindesmærke for de jødiske ofre for holocaust, er vores næste besøg. Det blev bygget i 1953 og ligger ved foden af Mount Hertzl. Dagens to sidste besøg inden vi vender tilbage til vort hotel i Jerusalem, finder vi i Betlehem. Her besøger vi Fødselskirken hvor traditionen siger at Jesus blev født, og til sidst Manger Square. Derefter tilbage til vort hotel i Jerusalem for overnatning. (Morgenmad indgår)

Dag 4. (Onsdag) Jerusalem (Grædemuren, Tempelbjerget, Via Dolorosa, Den Hellige gravs kirke, Mount Zion med Kong Davids grav, Oliebjerget, Getsemane Have, Mahane Yehuda)

Vi går idag ind i den gamle by Jerusalem hvor vi besøger Grædemuren og stedet for det Andet Tempel - Tempelbjerget. Vi går derefter vejen til korset, på Via Dolorosa, til Calvary og den Hellige Gravs kirke hvor både korsfæstelsen og genopstandelsen skete. Mod sydvest, lige udenfor den gamle by, ligger Mount Zion med Kong Davids grav og rummet for den sidste nadver. Fra toppen af Oliebjerget får vi mulighed for at nyde den spektakulære panoramaudsigt over Jerusalem, en hellig by for tre af de store verdensreligioner – kristendom, jødendom og isalm. Efter dette besøger vi Getsemane Have hvor det siges at Judas forådte Jesus, efterfulgt af et besøg på den største åbne marked i Israel, Mehane Yehuda, i hjertet af det centrale Jerusalem. Der kan vi opleve smag, duft, farver og gadesæljernes interaktion med folket på gaderne, inden det er tid at vende tilbage til hotellet for overnatning. (Morgenmad indgår)

Dag 5. (Torsdag) Jerusalem – Jeriko - Beit Shean (romerske ruiner) – Nazareth (bl.a. Bebudelsekirken) – Safed (kort byrundtur) - Galilæa

Vi begynder dagen med at forlade Jerusalem og køre nordpå til udgravningerne af den smukt bevarede romerske by Beit Shean. På vejen passerer vi den ældste by i verden, Jeriko, samt Jordandalen og de nye bosætninger. Vi fortsætter til Naszareth for at besøge Bebudelsekirken og hellige kristne steder, efterfulgt af et besøg i Safed – Kabbalas by og centret for jødisk mysticisme, hvor vi spadserer langs de smukke gader i kunstnerkvarteret. Om aftenen overnatter vi på hotel i Galilæa. (Morgenmad og middag indgår)

Dag 6. (Fredag) Galilæa - Golanhøjderne (vingård) - Genesaret sø (Saligprisningernes bjerg, Tabgha, Tiberias)

Vi idag passerer Banias, oprindelsen til floden Jordan, tidligere syriske fæstninger og drusiske byer på vores vej til Golanhøjderne. Vi stopper ved en israelsk vingård med fantastisk udsigt, og bliver bekendt med samlingen af fine og usedvanlige vine, lærer mere om vinproduktion og selvfølgelig en vinsmagning. Derefter kører vi viderer og kommer til kysten af Genesaret sø for at i nærheden besøge Saligprisningernes bjerg hvor Jesus holdt den berømte bjergprædiken, vi besøger også ruinerne af den antikke synagoge. Vi kører så videre til Tabgha hvor Jesus skal ha bespist over 5000 mennesker med nogle få brød og fisk, og fortsætter derefter til Tiberias for en kort rundtur i det gamel centrum for jødisk lærdom. Man kan derefter vælge om man vil tage med på en sejltur over Genesaret sø for at opleve roen i omgivelserne der næsten ikke er forandret de sidste 2000 år (dette er et tilvalg som betales på plads, indgår ikke i prisen). Vi vender derefter tilbage til vores hotel for overnatning. (Morgenmad og middag indgår)

Dag 7. (Lørdag) Galilæa – Acre (fæstninger og borge) – Haifa (kort byrundtur) - Caesarea (kort byrundtur) - Tel Aviv (kort byrundtur)

Efter at vi har nydt vores morgenmad kører vi vestpå til Acre for at besøge de kendte borge og fæstninger fra middelalderen der findes her, derefter fortsætter vi til Haifa og Karmelbjerget hvor en panorama-sightseeing venter med seværdighederne Baha’i Shrine, den persiske have og Haifa bay. Vi fortsætter langs Middlehavskysten og syd for Haifa finder vi Ceasarea som er kendt som Herodes den stores mæsterverk. Til sidst fortsætter vi til Tel Aviv og Jaffa hvor vi får kommer på en kort byrundtur inden vi tager til vort hotel i Tel Aviv for overnatning. (Morgenmad indgår)

Dag 8. (Søndag) Tel Aviv - Skandinavien

Vi spiser morgenmad på hotellet og bliver bragt til lufthavnen for vort fly hjem til Skandinavien. (Morgenmad indgår)