Rundrejser til Oman

En bild på Wahiba Sands

En bild på män i Oman som hälsar

Rundrejser til Oman

rejser til oman

En bild på en kamel

En bild på en pojke och kameler

Kamelsafari og vandring gennem Wahiba Sands i Oman – Ørkenrejser til Oman

En bild på kameler i öknen

Muscat

Kamelsafari og vandring gennem Wahiba Sands i Oman – Ørkenrejser til Oman

Kort over Kamelsafari og vandring gennem Wahiba Sands i Oman – Ørkenrejser til Oman

Dag 1. Skandinavien – Muscat

Fly fra Skandinavien til Muscat, ankomst sent om natten. Modtagelse i lufthavnen og transfer til hotellet hvor vi overnatter. (Måltid på flyet indgår)

Dag 2. Muscat - hel dag

Om eftermiddagen når vi har nået at hvile ud efter den sene flyrejse har vi mulighed for et udforske Muscat på egen hånd. Her er det lokale marked hvor der handles flitigt med dagens fangst fra havet og bøndernes friske frugt og grønsager, og om aftenen Muttrah markedet. Man kan også besøge museer eller Sultanens Palads som flankeres af de portugisiske 1500-tals fæstninger Jalali og Mirani. Overnatning på Muscat Holiday Hotel. (Morgenmad indgår)

Dag 3. Muscat – Fanjah – Al Mansfah – Wadi Bani Khalid – Wahiba Sands (Sharqiya Sands)

Efter morgenmaden kører vi mod Wahiba Sands i 4-hjulstrukne terrængående biler. Vi kører gennem bjergene og besøger på vejen den smukke oase Fanjah, og videre gennem Sumail Gap som deler den østlige og vestlige bjergkæde Hajar, der løber parallelt med Omans nordkyst. Når vi nærmer os Ibra kommer vi forbi ruinbyen Al Mansfah og fortsætter så gennem dadelplantager til det paradislignende Wadi Beni Khalid. Her er dybe, svale kilder som man kan køle sig af i inden vi spiser frokost på en lokal restaurant. Efter frokost kører vi den sidste del af strækningen til det gyldne Wahiba Sands, og vi kommer ud på en rigtig terrænkørsel over sandklitterne hvor vi nyder den spektakulære ørken-solnedgang over det bølgende landskab. Solnedgangen erstattes af en bragende stjernehimmel og vi nyder beduinernes gæstfrihed og en velfortjent middag i deres hjem – ørkenen. Overnatning i Safari desert camp. (Helpension)

Dag 4. Kamelsafari – Vandring i Wahiba Sands

På rejsens fjerde dag begynder det rigtige eventyr gennem den mægtige ørken. Vi hilser på kamelerne som vil være vores rejseledsagere i de kommede dage. De af os som har valgt at foretage denne rejse til fods har altid adgang til kameler for oppakningen eller for at kunne hvile fødderne en gang imellem. Wahiba Sands er et ørkenområde som strækker sig fra nord til syd mod Omans kyst. Efter dagens vandring slår vi lejr om aftenen og overnatter i telt. (Helpension)

Dag 5. Kamelsafari – Vandring i Wahiba Sands

Vandringen fortsætter og vi kommer stadig længere ind i Wahiba Sands. Vi vandrer på de høje sandklitter og gennem dybe dale og kommer under rejsens løb til at lære ørkenens mange nuancer at kende, hver time på døgnet har sit specielle lys og sandet forvandles midt frem for øjnene på os. Om aftenen slår vi vores telte op for natten. (Helpension)

Dag 6. Kamelsafari – Vandring i Wahiba Sands

Efterhånden forandres landskabet mere dramatisk og i dalområdet omkring Bar Al Hikman finder vi store lersøer, som er vinterbolig for et stort antal trækfugle og som sprudler af liv. Vandringen gennem ørkenen fortsætter og vi slår lejr for natten. (Helpension)

Dag 7. Kamelsafari – Vandring i Wahiba Sands

Vandringen går videre sydpå og vi nærmer os kysten af det Indiske Ocean, og om aftenen denne dag er det sidste gang vi slår vores telte op og nyder ørkenes stilhed og fantastiske stjernehimmel. (Helpension)

Dag 8. Kamelsafari – Vandring i Wahiba Sands -Qihayd -Muscat

På rejsens ottende dag når vi den smukke og uberørte kyst ved Qihayd og vor vandring gennem ørkenen er til ende. Vi køles af havets nærhed og nyder en sidste gang den uberørte natur inden vi endelig siger farvel til vores ledsagere og begiver os mod Muscat. Fremme i Muscat checker vi ind på Muscat Holiday Hotel og har tid til at slappe lidt af og nyde de moderne hotelfaciliteter og god mad. Efter midnat transfer til Muscat lufthavn for flyet hjem til Skandinavien. Hjemkomst midt på dagen næste dag. (Morgenmad indgår)

Dag 9. Muscat – Skandinavien