rejser til israel

rejser til betlehem

Tel Aviv

Kør selv i Israel

Grupperejse til det hellige land Israel

Tel Aviv

rejser til israel

Kort over Kør selv i Israel

Dag 1. Skandinavien – Tel Aviv

Fly fra Skandinavien til lufthavnen i Tel Aviv hvor vi bliver mødt af en lokal repræsentant der hjælper os med vores lejebil og med at komme igang med vores kør selv rejse. Vi kører herfra selv til vort hotel i Tel Aviv hvor vi checker in dog overnatter.

Dag 2. Tel Aviv – Jaffa - Caesarea – Haifa – Acre – Tiberias

Når vi har nydt vores morgenmad checker vi ud og kører den korte strækning til Jaffa hvor vi kan tage en spadsertur gennem de hyggelige gader og gyder i denne historiskt vigtige by, i moderne tid set som en del af storbyen Tel Aviv. Her kan vi tage vejen forbi Simon Garverens hus der omtales i Apostlerens Gerninger som det sted hvor Peter levede en lang periode, og nyde en storslået udsigt fra en bakketop. Vi kører nordpå langs kysten og kommer til Ceasarea, byen der blev bygget af Herodes den Store og var tilegnet Augustus Ceasar, og hvor aposteln Paulus i fangenskab i to år. Videre kommer vi til Haifa hvor vi kan tage på en egen sightseeingtur i byen og for eksempel besøge Karmelbjerget, Baha’i Shrine, den persiske have og Haifa bay. Vi kører derefter via Acre og kan besøge de kendte borge og fæstninger fra middelalderen der findes her, og til sidst fortsætter vi mod Genesaret sø og Tiberias hvor vi checker ind på vort hotel for overnatning. (Morgenmad indgår)

Dag 3. Tiberias – Kapernaum – Tabgha – Golanhøjderne – Tiberias

Efter morgenmad kan vi udforske det historiske Tiberias hvor Jesus levede og prædikede ved Genesaret sø. Vi kan også besøge Kapernaum som var centrum for Jesus virksomhed, og som idag er en ruinby ved Genesaret søens nordkyst. eller Tabgha og Churhc og Multiplications, hvor miraklet, at Jesus skal ha bespist over 5000 mennesker med nogle få brød og fisk, er smukt gengivet i mosaikken på gulvet. Nord for Tabgha finder vi Salgprisningernes bjerg hvor Jesus ifølge traditionen holdt den berømte bjergsprædiken og udvalgte sine 12 deisciple. Herfra kan vi tage videre op til Golanhøjderne for at nyde en panoramaudsigt over bjerget Hermons toppe, Golanhøjdernes plateau og den grønne dal Hula. Vi vender derefter tilbage til vort hotel i Tiberias og kan spendere aftenen på egen hånd eller tage en bådtur på Genesarets Sø. (Morgenmad indgår)

Dag 4. Tiberias – Nazareth – Jordanfloden – Beit Alfa – Jerusalem

Denne morgen rejser vi videre til Nazareth hvor Jesus voksede op. Her kan vi besøge Bebudelsekirken hvor ærkeenglen Gabriel skal ha vist sig for jomfru Maria. Vi kan også besøge Skt Josefs kirke og jomfru Maria’s kilde inden vi kører endnu et stykke nordpå til Kana’an hvor vi kan besøge Bryllupskirken, stedet for Jesus første mirakel, i det at han forvandlede vand til vin. Vi kører derefter videre gennem Jordandalen langs Jordanfloden til Beit Alfa hvor vi kan besøge en meget gammel synagoge med flotte mosaikker der i kombination med et moderne lydspil giver os et indblik i det jødiske liv for cirka 1600 år siden. Sidst på dagen ankommer vi til Jerusalem hvor vi checker ind på vort hotel for overnatning. (Morgenmad indgår)

Dag 5. Jerusalem – Masada – Ein Gedi – Qumrangrotterne – Døda Havet – Jerusalem

Efter morgenmad kører vi ud af Jerusalem mod Masada. beliggende på en isoleret klippe i Negevørkenen. Dette sted er er listet som et kulturelt verdensarv af UNESCO og det var den sidste jødiske fæstning der faldt i krigen mod romerne for næsten 2000 år siden. Vi kan hvis vi ønsker nå op til den antikke fæstning med svævebane og her besøger vi blandt andet udgravninger, kong Herodes palads, synagogen og det antikke badehus. Langt under os kan vi herfra se Døde Havet, verdens mest saltholdige sø, hvis vandoverflade ligger på ca 422 meter under havoverfladen, hvilket gør det til verdens laveste punkt. Vi kan ogås taget il Ein Gedi, en oase hvor det siges at David holdt sig gemt i en grotte på sin flugt fra Saul og hvorfra han skal ha komponeret flere af sine psalmer. Her kan vi spadsere i den smukke natur blandt vandfald og kilder. Derefter kan vi tage chancen og standse ved Qumrangrotterne hvor de berømte Dødehavsruller blev fundet i 1947. Om eftermiddagen kører vi tilbage til Jerusalem for overnatning på vort hotel. (Morgenmad indgår)

Dag 6. Jerusalem – Den gamle by – Mahane Yehuda – Jerusalem

Når vi har spist morgenmad er det høj tid at endelig opdage Jerusalem. Denne hellig by for tre af de store verdensreligioner – kristendom, jødendom og islam – er et unikt sted og en drøm for mange at besøge. Her er masser at se og opleve og vi kan idag for eksempel besøge Oliebjerget med en spektakulær panoramaudsigt over Jerusalem og standse ved Mount Zion med Kong Davids grav og rummet for Jesus sidste nadver med sine disciple. Vi kan derefter begive os ind gennem porten til den gamle by Jerusalem for at besøge Grædemuren (også kaldt Vestmuren eller Klagemuren) og tempelområdet. En spadsertur tager os den samme vej som Jesus siges ha vandret med korset, langs Smertens Vej, Via Dolorosa, og undervejs gøre et stop ved Den Hellige Gravs Kirke, det sted hvor Jesus blev begravet og genopstod. Vi kan derefter besøge den største åbne marked i Israel, Mehane Yehuda, i hjertet af det centrale Jerusalem. Der kan vi opleve smag, duft, farver og gadesæljernes interaktion med folket på gaderne, inden det er tid at vende tilbage til hotellet for overnatning. (Morgenmad indgår)

Dag 7. Jerusalem – Betlehem – Jerusalem

Idag kan vi besøge de nyere dele af Jerusalem og for eksempel besøge Yad Vashem som er det officielle mindesmærke for de jødiske ofre for holocaust der blev bygget i 1953 og ligger ved foden af Mount Hertzl. Vi kj an også besøge den billedskønne by Ein Karem i den sydvestlige del af Jerusalem, en by der har stor betydning for kristne traditioner som Johannes Døberens fødselsted. Herfra kan vi fortsætte til Israels nationalmuseums, Shrine of the Book, med de berømte Dødehavsruller og besøger derefter den smukt renoverede model af den herodianske by Jerusalem, der stammer fra tidsperioden for Det Andet Tempel. Senere i løbet af dagen kan vi køre forbi Israels parlament Knesset og det hebraiske universitet, og derfra videre til Betlehem hvor vi kan besøge Fødselskirken, en af verdens ældste kirke der stadig er i brug, bygget på det sted hvor Jesus blev født. Om aftenen tilbage til vort hotel i Jerusalem. (Morgenmad indgår)

Dag 8. Jerusalem – Skandinavien

Vores spændende rejse i Israel er nu slut og vi checker ud fra hotellet og kører til lufthavene hvor vi indleverer lejebilen og rejser videre hjem med fly til Skandinavien. (Morgenmad indgår)

NB: Programmet er et forslag . Rejsens længde og overnatninger i Israel kan tilpasses efter ønske.