Luksussafari i Krugerparken i Sydafrika

Luksus rundrejse med luksussafari i Krugerparken, Cape Town & Garden

Rejse til Cape Town med luksussafari i Karongwe naturreservat

Kort over Rejse til Cape Town med safari i Krugerparken

Dag 1. Skandinavien - Cape Town

Fly fra Skandinavien med ankomst til Cape Town næste morgen. (Måltid på flyet indgår)

Dag 2. Ankomst Cape Town

Vi ankommer til Cape Towns internationale lufthavn, hvor vi bliver mødt af vores repræsentant og chauffør/guide. Når vi har hentet vores bagage, forlader vi lufthavnen og bliver bragt til vores hotel, hvor vi checker ind og har resten af dagen til fri disposition.

Dag 3. Cape Town (Byrundtur med Taffelbjerget, Malay Quarter, Castle of Good Hope, Parlamentsbygningen, Sea Point & Camp’s Bay, Kirstenbosch Gardens, havneområdet Victoria & Alfred)

Efter at have nydt morgenmaden på hotellet, bliver vi hentet af vores guide/chauffør, som vil tage os med på en byrundtur i Cape Town. Vi starter denne tur med byens utvivlsomt mest berømte kendetegn - Taffelbjerget. Med en højde på over 1000 meter er Table Mountain synligt over hele Cape Town, og fra toppen har du en fantastisk udsigt over Cape Town, havet og det omkringliggende landskab. Nogle dage blæser fugtig luft ind fra havet og omslutter bjerget i tæt tåge, og for at komme til toppen skal vi have vejret på vores side. Vi håber derfor på godt vejr og tager svævebanen op til toppen og nyder udsigten og det overraskende rige plante- og dyreliv, der trives på dette høje plateau, der faktisk er hele tre km bredt. Da vi er tilbage ved foden af bjerget, tager vi til Cape Towns Malay-kvarter, et kvarter opkaldt efter sin befolkning, der mest er malayer fra kolonimagternes slavehandel i Asien. Derefter kører vi forbi Castle of Good Hope, parlamentsbygningerne og Company's Garden og til sidst ankommer vi til Sea Point og Camps Bay, hvor vi har en storslået havudsigt. Vi tager også en tur gennem Kirstenbosch Botaniske have, som måske er en af de smukkeste i verden. Her kan vi gå på en gangbro højt oppe blandt trætoppene og virkelig nyde den fantastiske have. Til sidst besøger vi det livlige havneområde Victoria & Alfred, hvor der er masser af butikker og restauranter langs havnefronten. Vi har så resten af dagen på egen hånd, og kan benytte lejligheden til yderligere at udforske, hvad Victoria & Alfred har at tilbyde, eller, så er der tid til at besøge Robben Island indgår ikke i prisen), en fængselsø, hvor Nelson Mandela blev fængslet for sin lange kamp for frihed. (Morgenmad indgår)

Dag 4. Cape Town (heldagstur til Cape of Good Hope med Hout Bay, Duiker Island, Seal Island, Chapman's Peak, The Cape samt Boulders Beach)

Efter morgenmaden vil vi blive hentet af vores guide, som vil tage os på en heldagstur rundt på Cape of Good Hope, hvor vi virkelig kan nyde den slående skønhed og natur i og omkring Cape Town. Vi kører via Hout Bay, til Cape of Good Hope Nature Reserve, hvor vi tager en lille tur til Seal Island og Duiker Island, for at se alle sæler og havfugle der samles der. Hvis vejret tillader det, kører vi også langs Chapman's Peak, en vej, der snor sig langs bjergsiden og betragtes som en af de smukkeste kystveje i verden. Vi besøger også pingvinkolonien ved Boulders Beach, inden vi slutter af med at tage svævebanen op til toppen, hvor vi bliver kan nyde en fantastisk udsigt. Vi bliver derefter bragt tilbage til vores hotel og har resten af dagen på egen hånd. (Morgenmad indgår)

Dag 5. Heldagstur til Cape Winelands (Stellenbosch, Waterford Winery med vin og chokoladesmagning, Franschhoek, Babylonstoren vingård og frugtplantager)

Vi spiser morgenmad på hotellet og tager derefter ud med vores guide på en heldagsudflugt i det rige sydafrikanske vinland. Første stop er byen Stellenbosch, som er centrum for landets mest berømte vinregion. Der er 106 vinkældre her, der kan prale af "Stellenbosch Wine of Origin". Selve byen er meget smuk med Dorp Street og universitetet i hjertet af byen. Det blander moderne studieliv med byens kulturelle og arkitektoniske arv. Her besøger vi Waterford vingård til vin- og chokoladesmagning. Vi forlader Stellenbosch og fortsætter via Helshoogte Pass mod Franschhoek. De smukke vinmarker på bjergskråningerne i Franschhoek-dalen blev grundlagt for mere end 300 år siden af franske hugenotter og producerer i dag nogle af verdens virkelig gode vine. Franschhoek hævder at være Sydafrikas vin- og madhovedstad og har tiltrukket nogle af Sydafrikas bedste kokke. Ikke mindre end otte af Franschhoeks restauranter rangerer i landets top 100, og vi får mulighed for at nyde vores frokost på egen hånd i en af byens restauranter. Hvis tiden tillader det, så besøger vi Babylonstorens vingård til endnu en vinsmagning og kan nyde at slentre rundt i den fantastiske have med både vin- og frugtplantager, medicinske og spiselige planter og op til 48 pergolaer med klatreroser. Her får vi mulighed for at vælge vores egen salat, hjælpe med at plukke druerne, svømme i dammen eller hvorfor ikke prøve de lokale vine. Vi vil vende tilbage til vores hotel i Cape Town sent på eftermiddagen og tilbringe resten af dagen efter vores ønsker. (Morgenmad indgår)

Dag 6. Cape Town på egen hånd

Dagen spenderes på egen hånd i Cape Town. (Morgenmad indgår)

Dag 7. Cape Town - Skukuza / Kruger Park - Game Drive

Efter morgenmaden vil vi køre til lufthavnen i Cape Town for at flyve til Skukuza lufthavn inde i Krugerparken. I Skukuza lufthavn bliver vi mødt af vores chauffør/guide der tager os til vores safarilodge. Hvis tiden tillader det, vil vi spise frokost i lodgen, før det er tid til at tage på eftermiddagssafari. Krugerparken blev grundlagt i 1898 af daværende præsident Paul Kruger for at beskytte dyrene mod den hensynsløse jagt, der fandt sted i 1800'erne. Kruger Nationalpark er hjemsted for en bred vifte af arter med 146 forskellige arter af pattedyr, herunder 11 000 elefanter, 2 000 løver, 1 000 leoparder og store flokke af bøfler, zebraer og antiloper. Derudover er parken hjemsted for 520 fuglearter, 120 forskellige krybdyr og en flora på knap 2 000 plantearter. Hvis du ønsker det, kan Game safari finde sted i en privat åben safaribil med firehjulstræk mod et ekstra gebyr. Prisoplysninger for dette gives separat på anmodning. (Morgenmad, frokost og middag indgår)

Dag 8. Krugerparken – Game Drive

I dag vågner vi tidligt om morgenen (før daggry) for at tage på morgensafari i Krugerparken. Når vi kommer tilbage til lodgen spiser vi morgenmad for derefter at tilbringe tiden på egen hånd frem til frokost. Om eftermiddagen tager vi ud på safari igen, som fortsætter ud på aftenen for at få mulighed for at se de dyr, der viser sig først i skumringen. Efter en lang og spændende dag i parken vender vi om aftenen tilbage til lodgen, hvor vi spiser middag og overnatter. (Morgenmad, frokost og middag indgår)

Dag 9. Kruger Park - Game Drive - Scandinavia

Vi tager også idag på en tidlig morgensafari inden morgenmaden, og derefter er det tid til at tage tilbage til Skukuza lufthavn for fly tilbage Johannesburg eller Cape Town og videre hjem til Skandinavien. (Morgenmad indgår samt måltider på flyet)