Luksus rundrejse med luksussafari i Krugerparken, Cape Town & Garden

Resor och safari till Sydafrika

Safari Krugerparken

Kort over Safari i Krugerparken

Dag 1. Skandinavien – Johannesburg

Fly fra Skandinavien med ankomst til Johannesburg næste morgen. (Måltid på flyet indgår)

Dag 2. Johannesburg – Soweto (Hector Pieterson Museet, Mandela House, Soccer City) – Johannesburg (kort byrundtur)

Vi ankommer til Johannesburgs internationale lufthavn, hvor vi bliver mødt af vores lokale repræsentant og chauffør/guide. Når vi har hentet vores bagage begiver vi os til Soweto på en guidet tur. Soweto, som er en vidstrakt storby med mere en 3,5 millioner indbyggere i udkanten af Johannesburg, er en smeltedigel af Sydafrika af i dag. Vi kaster et blik ind i det forbigangne gennem byens mylder og Frihedstorvet, som vidner om den lange kamp for frihed. Her findes den eneste gade i verden, som har æren af at have huset hele to modtagere af Nobels Fredspris. I Soweto kommer vi også til at aflægge besøg på Hector Pieterson Museet, hvor vi kan følge årsagerne til de uroligheder, som medførte den 12-årige skoledrengs tragiske død. Vi besøger Mandela House og nyder dette lille, fascinerende museum. Nelson Mandela National Museum, i daglig tale Mandela House, er et hus på Vilkazi Street i Soweto, hvor den tidligere sydafrikanske præsident boede fra 1946 til 1962. Huset ligger blot et lille stykke vej fra Tutu House, den pensionerede ærkebiskop Desmond Tutus hjem. Mandela donerede sit hus til Soweto Heritage Trust (som han også grundlagde) den 1. september 1997, for at det kunne anvendes som museum. I 1999 blev det erklæret for national kulturarv. Afslutningsvis passerer vi den største idrætsarena i Afrika, Soccer City, der dannede rammen om fodbold-VM i 2010. Vi kører derefter tilbage til Johannesburg og foretager en kort byrundtur, som inkluderer området Constitution Hill. Constitution Hill har fået sit navn efter The South African Constitutional Court – den øverste retsinstans i Sydafrika, der dømmer i konstitutionelle sager. Constitution Hill er også stedet hvor Old Fort Prison Complex findes, en berygtet plads i Johannesburg, hvor – inden demokratiets indførelse – tusindvis af mennesker blev brutalt afstraffet. Vi kører derefter til hotellet i Johannesburg hvor vi checker ind og derefter har resten af dagen til fri disposition. Overnatning på hotel i Johannesburg.

Dag 3. Johannesburg – Panorama Route, Blyde River Canyon, The Three Rondawels, Burke’s Luck Potholes, God’s Window) – Krugerparken

Efter morgenmad på hotellet checker vi ud og rejsen fortsætter mod Kruger Nationalpark. På vejen opdager vi området omkring den smukke Panorama Route. Vi passerer Blyderiverspoorts Naturreservat, som strækker sig fra Graskopi Swadini i nord og til den storslåede Blyde River Canyon, som er et af naturens underværker i Afrika. De omkringliggende klipper domineres af tre cirkulære formationer, som kaldes De Tre Søstre eller The Three Rondawels. Vi tager også chancen og ser det, som kaldes Buke’s Luck Potholes, dette er dybe, cylindriske formationer, skabt af vanderosion og anden flodaktivitet. God’s Window tilbyder en fuldstændig mageløs udsigt, og under forudsætning af at vejret er på vor side, vil dette være en oplevelse, som man vil huske længe. Vi gør holdt undervejs, så der er mulighed for at spise frokost. Til sidst ankommer vi til Kruger Gate hvor vi checker vi ind på vort hotel, spiser middag og overnatter. Lodgen er et perfekt udgangspunkt for at opleve de vilde dyr i Krugerparken. (Morgenmad og middag indgår)

Dag 4. Game Drive – Heldagssafari i Krugerparken

I dag står vi rigtig tidligt op (før daggry) for at gøre klar til en heldagssafari i Krugerparken. Vi kører i biler med air condition i følgeskab med en ranger/naturguide og får en morgenmadspakke med, som vi nyder i parken. Krugerparken oprettedes i 1898 af daværende præsident Paul Kruger for at beskytte dyrene fra den hensynsløse jagt, som fandt sted i 1800-tallet. Kruger Nationalpark rummer en kolossal artrigdom omfattende 146 forskellige slags pattedyr, blandt disse 11.000 elefanter, 2000 løver, 1000 leoparder og enorme flokke af bøffel, zebra og antiloper. Desuden er parken hjemsted for 520 fuglearter, 120 forskellige slags krybdyr og en flora på henved 2000 vækstarter. Vildsafarien kan, i tilfælde af at man ønsker dette, gennemføres i en åben safaribil med firhjulstræk mod ekstra betaling. Såvel plads i en bil som egen bil lader sig arrangere, prisoplysningerne på dette gives separat og på forespørgsel. I løbet af dagen gør vi ophold i et resthouse i Krugerparken, hvor der er mulighed for at spise frokost, hvorefter vi fortsætter vores spændende safari. Krugerparken lukker ved solnedgang og sidst på eftermiddagen vender vi derfor tilbage til lodgen for at spise middag og overnatte. (Morgenmad og middag indgår)

Dag 5. Game Drive – Heldagssafari i Krugerparken

Også i dag bliver vi vækket tidligt om morgenen (før daggry) for at kunne foretage en heldagssafari i Krugerparken. Vi kører i biler med air condition i følgeskab med en ranger/naturguide og får en morgenmadspakke med, som vi nyder i parken. I dagens løb gør vi ophold i et resthouse i Krugerparken, hvor der er mulighed for at spise frokost, hvorefter vi fortsætter safarien og nyder den fantastiske natur. Efter en lang og spændende dag i parken returnerer vi i løbet af eftermiddagen til lodgen, hvor vi spiser middag og tilbringer natten. (Morgenmad og middag indgår)

Dag 6. Krugerparken – Johannesburg

Efter morgenmad checker vi ud for at begive os til Johannesburg. Vel fremme i Johannesburg checker vi ind på vort hotel og har resten af dagen til at på egen hånd at nyde godt af alt det, Johannesburg har at tilbyde, inden det er tid at sige farvel til Sydafrika. Overnatning på hotel i Johannesburg. (Morgenmad indgår)

Dag 7. Johannesburg – Skandinavien

Transfer til lufthavnen for fly hjem til Skandinavien. (Morgenmad og måltid på flyet indgår)