Udflugter i Qatar

Kort over Udflugter i Qatar

Udflugt 1. Ørkensafari – halv dag (09:00 – 13:00 eller 14:00 – 18:00)

Når man rejser i Qatar er det en god idé at tage på en ørkenudflugt! Vi kører i firhjulstrækkere over gyldne sandklitter gennem den mægtige ørken ned til den store lagune Inland Sea ved grænsen mod Saudiarabien i det sydlige Qatar. Her pauser vi og nyder den beroligende udsigt over ørken og hav inden vi kører tilbage.

Udflugt 2. Ørkensafari – hel dag (09:00 – 17:00 eller 14:00 – 21:00 )

Oplev en spændende køretur gennem ørkenen i det sydliga Qatar. Vi kører i firhjulstrækkere over gyldne sandklitter gennem den mægtige ørken ned til den store lagune Inland Sea ved grænsen mod Saudiarabien i det sydlige Qatar. I en beduincamp i nærheden nyder vi en herlig grillmåltid og der er tid til at prøve sand boading/sand skiing eller til at snorkle i lagunens klare vand. Der findes også mulighed til at køre ATW og til at ride på kameler.Grillmåltid indgår (frokost eller middag).

Udflugt 3. Ørkensafari med overnatning (14:00 – 09:00 næste dag)

At vågen op i ørkenen ved lagunen Inland Sea er en fantastisk oplevelse. Vi kører i firhjulstrækkere over gyldne sandklitter gennem den mægtige ørken ned til den store lagune Inland Sea ved grænsen mod Saudiarabien i det sydlige Qatar. I en beduincamp i nærheden nyder vi herlig grillmiddag og der er tid til at prøve sand boading/sand skiing eller til at snorkle i lagunens klare vand. Der findes også mulighed til at køre ATW og at til ride på kameler. Om aftenen sidder vi omkring bålet under stjernehimmelen. Vi overnatter i beduincampen og vågner næste morgen med den smukke solopgang. Grillmiddag indgår.

Udflugt 4. Safari med ATW – i solppgang eller solnedgang

Transfer fra hotellet til Sealine Beach Resort, herfra tager vi på en spændende tur over sandklitterne med ATW-er. Udflugten arrangeres ved solopgang eller solnedgang.

Udflugt 5. Shoppingtur (09:00 – 13:00 eller 15:00 – 19:00)

Denne shoppingtur begynder ved ”The Pearl”, en artificiel ø i Doha med formen af en østers og med butikker for de internationelle modehuse. Vi fortsætter till Villagio Mall – et smukt shoppingcenter bygget som Venedig i miniatyre. Vælg derefter mellem City Center, Dohas største shoppingcenter, eller Lagoon Mall. Vi afrunder dagen med et besøg på Guldmarkedet og det traditionelle marked Souq Waqif kendt for falke, krydderier, kunstnåndverk, souvenirer og meget mere.

Udflugt 6. Markedstur (09:00 – 13:00 eller 15:00 – 19:00)

Vi kører først langs Doha Corniche Bay og besøger derefter Torsdags & Fredags markedet og Guldmarkedet hvor man kan spadsere blandt glitrende butikker. Videre kører vi til Kamelmarkedet, Fiskmarkedet og til sidst til det traditionelle marked Souq Waqif kendt for falke, krydderier, kunstnåndverk, souvenirer og meget mere.

Udflugt 7. Shoppingtur med lunch eller middag (09:00 – 13:00 eller 15:00 – 19:00)

Vi besøger først Villagio Mall - et smukt shoppingcenter bygget som Venedig i miniatyre. Videre vælger vi mellem City Center, Dohas største shoppingcenter, eller Lagoon Mall. Vi besøger derefter Guldmarkedet og det traditionelle marked Souq Waqif kendt for falke, krydderier, kunstnåndverk, souvenirer og meget mere. Dagen afrundes med frokost eller middag på en af de gode lokale restauranter.

Udflugt 8. Doha City Tour (09:00 – 13:00 eller 15:00 – 19:00 )

Først besøger vi ”The Pearl”, en artificiel ø i Doha med formen af en østers med butikker for de internationelle modehuse. Herfra kører vi til Dohas kulturcenter Katara med amfiteater, opera, gallerier og restauranter fra de forskellige arabiske lande. Ved et besøg ved ”The Royal Stables” der er hjem for de kongehusets væddeløbsheste og internationelle avlsheste ser vi hestene i træning. Vi fortsætter herfra til Museum of Islamic Arts - et unikt museum med islamiske kunstgenstande. Samlingerne inneholder blandt andet manuskripter, tekstilier, keramik og mange andre genstande fra hele den historiske muslimske verden. Som afrundning besøger vi det traditionelle marked Souq Waqif kendt for falke, krydderier, kunstnåndverk, souvenirer og meget mere.

Udflugt 9. Det nordlige Qatars (09:00 – 15:00)

Velkommen til en tidsrejse gennem Qatars historie! Vi begynder i Al Khor-havnen der tidligere var centrum for den traditionelle perledykning og for det lokale fiskeri. Herfra kører vi gennem den lille landsby Al Thakira og standser for en pause ved et mangroveområde, vi besøger også en meget gammel moské i Al Jasasiya. Videre besøger vi Zubarafortet, et velkendt arkæologisk område med endnu idag pågående udgravninger og kører derefter til en traditionel qatarisk by med huse bygget af kalksten og ler. Til sidst, inden vi kører tilbage til Doha, tager vi en pause ved Qatars nordligste punkt Al Shamal – herfra kan man i klart vejr se helt til Bahrain.

Udflugt 10. Sheikh Faisal museum, Kamelvæddeløbsbanen & The Royal Stables (09:00 – 13:00 eller 15:00 – 19:00)

Dagens første besøg er til det private Sheikh Faisal museum med en stor samling af traditionel kunst og håndverk, internationel kunst og en samling af gamle biler fra hele verden. Vi tager herfra videre til The Ryal Stables der er hjem for kongehusets væddeløbsheste og internationelle avlsheste og vi ser her hestene i træning. Til sidst besøger vi kamelvæddeløbsbanen hvor der holdes tusindvis af kameler og hvor vi får mulighed for at se hvordan man træner væddeløbskameler med små robot-jockeys der idag helt har erstattet menneskelige jockeys.

Udflugt 11. Museum of Islamic Arts & Souq Waqif (09:00 – 13:00 eller 15:00 – 19:00)

Vi kører først langs Doha Corniche Bay og besøger derefter Museum of Islamic Arts - et unikt museum med islamiske kunstgenstande. Samlingerne inneholder blandt andet manuskripter, tekstilier, keramik og mange andre genstande fra hele den historiske muslimske verden. Som afrundning besøger vi det traditionelle marked Souq Waqif kendt for falke, krydderier, kunstnåndverk, souvenirer og meget mere.

Udflugt 12. Museumstur (09:00 – 13:00 eller 15:00 – 19:00)

På denne tur besøger vi tre museer og begynder ved det spændende Mathaf, the Arab Museum of Modern Arts, der holder udstillinger, programmer og events som udforsker og lyfter arabisk kunst og kunstnere frem og tilbyder et arabisk perspektiv på internationel moderne kunst. Vi besøger derefter Museum of Islamic Arts - et unikt museum med islamiske kunstgenstande. Samlingerne inneholder blandt andet manuskripter, tekstilier, keramik og mange andre genstande fra hele den historiske muslimske verden. Til sidst besøger vi det private Sheikh Faisal museum med en stor samling af traditionel kunst og håndverk, internationel kunst og en samling af gamle biler fra hele verden.

Udflugt 13. Dhow Cruise (ca 4 timer)

Stig ombord på en smukt udsmykket traditionel dhowbåd og nyd en uforglemmelig dag på havet. Vi bydes på en herlig forkostbuffet ombord og i løbet af dagen har vi tid til at svømme, snorkle eller bare ligge og nyde solen på dæk.Frokostbuffet omord indgår.

Udflugt 14. Fisketur med dhowbåd (op til 8 timer, længde efter ønske)

Vores traditionelle dhowbåd med fuldt fiskeudstyr tar os til perfekte fiskesteder hvor vi kan prøve lykken og udfordre vennerne. Mens vores professionelle kok derefter tilbereder dagens fangst findes der tid til at svømme, snorkle eller ligge i solen på dæk, inden det er tid til en herlig middag med friskfanget fisk!

Indkluderet i prisen: Al transport i moderne køretøjer, Fiskeudstyr, Redningsveste, Engelsktalende guide, Middag ombord, Vand og sodavand.

Udflugt 15. Vandsport ved Safliya Island (09:00 – 13:00 eller 15:00 – 19:00)

Vi stiger ombord på dhowbåden der skal tage os til  Al Safiya Island og får en grundig gennemgang af sikkerheden omkring dagens vandsport. Vi lægger til ved Al Safiya Island hvor der findes jet ski og motorbåde for vandski, bananbåd og doughnut racing.Frokost indgår.

Udflugt 16. Fisketur med motorbåd (09:00 – 13:00 eller 15:00 – 19:00)

Er erfaren guide tager os ombord på en motorbåd med fuldt fiskeudstyr til de bedste fiskesteder hvor vi kan prøve lykken og udfordre vennerne.

Udflugt 17. Aqua Park (10:00 – 16:00)

Qatars nyeste attraktion, Aqua Park Qatar, er bygget af en Kuwait-baseret virksomhed der de sidste 15 år har bygget de mest fantastiske vandland i hele gulfområdet. Aqua Park Qatar ligger i Abu Nakhla området og kan tage imod over 3000 besøgende. Der tilydes mange forskellige attraktioner samt caféer og restauranter.

Udflugt 18. Dykkerudflugter og dykkeruddannelser (udfra forspørgsel)

Der findes mange spændende steder at dykke i Qatar. Old Club Reef i Messaid er et artificielt rev opbygget af et antal biler, skolebusser, en pick-up og flere små både samt brugte vandtanke og vandrør. Både her og ved New Club Reef, som også det er et artificielt rev nærmere ved stranden og sandklitterne, er fiskelivet meget rigt. Inland Sea er en stor lagune i det sydlige Qatar med flere mindre rev, dette er et perfekt område med et rigt fiskeliv at spendere en hel dag. I Al Sharqi kan man dykke ved et metalskibsvrag der ligger fra 22 meters dybde og næsten helt op til vandoverfladen.