nilkrydstogt

Nilkrydstogt i Egypten med Kairo og Alexandria

rundrejser til egypten med orienttravel

Weekendrejse med Kairo og Alexandria

rejser til egypten med orienttravel

rejser til egypten

Kort over Weekendrejse med Kairo og Alexandria

Dag 1. (Torsdag) Skandinavien - Kairo, middag og orientalsk show på Nilen

Fly fra Skandinavien til Kairo hvor vi lander om eftermiddagen. I lufthavnen bliver vi modtaget af vor repræsentant, der hjælper os med visum og paskontrol og bagefter ledsager os til vort hotel i det centrale Kairo. Når vi har checket ind har vi tid til at pakke ud og friske os lidt op inden vi bliver afhentet til en aften på Nilen. Ombord på det 5 stjernede krydsningsfartøj bydes vi på herlig middag med orientalsk show og mavedans. Tilbage til hotellet for overnatning.

Dag 2. (Fredag) Heldagsudflugt i Kairo med Pyramiderne, det Egyptiske museum og Khan El Khalili

Efter morgenmaden skal vi på opdagelse blandt Kairos skatte. Formiddagen går med at beundre de imponerende pyramider og sfinxen i Giza, hvorefter vi spiser frokost på en lokal restaurant. Vi fortsætter til det Egyptiske museum, der huser en omfattende samling af bl.a. de fantastiske skatte fra Tutankhamons gravkammer i Kongernes dal i Luxor. Senere om eftermiddagen tager vi så til Khan El Khalili, en af de ældste og mest berømte bazaarer i Mellemøsten. Om aftenen vender vi hjem til hotellet. Middagen arrangeres efter ønske om sted og type.

Dag 3. (Lørdag) Heldagsudflugt til Alexandria med Biblioteket, Katakomberne og Montaza paladset

Efter morgenmaden kommer vor guide og henter os på hotellet for en heldagsudflugt til det smukke Alexandria ved Middelhavet. Vi besøger først Pompeys søjle bygget til ære for den romerske kejser Diocletian. Derefter skal vi se det berømte bibliotek og fortsætter så til det smukt beliggende Quaitbay citadel, bygget på det næs der tidligere udgjorde øen Faros, hvor det fra historien berømte fyrtårn stod. Derefter kører vi videre til de romerske katakomber, som med sine tre etager 35 meter under overfladen er den største kendte romerske gravplads i en blanding af græsk-romersk og faraonisk stil. Inden vi kører tilbage til Kairo besøger vi det udsøgte Montaza palads, som var den egyptiske kongefamiljes sommerresidens. Middagen arrangeres efter ønske om sted og type.

Dag 4. (Søndag) Citadellet og Alabaster moskéen - Hjemrejse til Skandinavien

Efter morgenmaden på hotellet checker vi ud for at begive os til Salah El Din Citadellet, der ligger på en høj i det gamle Kairo. Her ser vi den meget smukke Alabaster moské eller Mohammed Ali moskéen, der blev bygget under den tyrkiske regeringstid i 1800 tallet. Herfra er det tid for transfer til lufthavnen og flyet til Skandinavien.