rejser til egypten med orienttravel

rejser til egypten

Nilkrydstogt i Egypten med Kairo og Alexandria

Weekendrejse til Egypten med Kairo og Luxor

rundrejser til egypten med orienttravel

nilkrydstogt

rejser til egypten

rejser til egypten med orienttravel

Kort over Weekendrejse til Egypten med Kairo og Luxor

Dag 1. (Torsdag) Skandinavien - Kairo, middag og orientalsk show på Nilen

Fly fra Skandinavien til Kairo hvor vi lander om eftermiddagen. I lufthavnen bliver vi modtaget af vor repræsentant, der hjælper os med visum og paskontrol og bagefter ledsager os til vort hotel i det centrale Kairo. Når vi har checket ind har vi tid til at pakke ud og friske os lidt op inden vi bliver afhentet til en aften på Nilen. Ombord på det 5 stjernede krydsningsfartøj bydes vi på herlig middag med orientalsk show og mavedans. Tilbage til hotellet for overnatning.

Dag 2. (Fredag) Heldagsudflugt i Kairo med Pyramiderne, det Egyptiske museum og Khan El Khalili

Efter morgenmaden skal vi på opdagelse blandt Kairos skatte. Formiddagen går med at beundre de imponerende pyramider og sfinxen i Giza, hvorefter vi spiser frokost på en lokal restaurant. Vi fortsætter til det Egyptiske museum, der huser en omfattende samling af bl.a. de fantastiske skatte fra Tutankhamons gravkammer i Kongernes dal i Luxor. Senere om eftermiddagen tager vi så til Khan El Khalili, en af de ældste og mest berømte bazaarer i Mellemøsten. Om aftenen vender vi hjem til hotellet. Middagen arrangeres efter ønske om sted og type.

Dag 3. (Lørdag) Heldagsudflugt til Luxor med Kongernes & Dronningernes dal og Karnak templet

Efter en tidlig morgenmad kører vi til lufthavnen og indenrigsflyet til Luxor. Her modtages vi af vor lokale repræsentant der vil føre os rundt mellem faraoernes betagende bygningsværk i "verdens største udendørs museum". Vi begynder i Kongernes dal, faraoernes "kirkegård", hvor vi bl.a. ser Tutankhamons grav. Derefter fortsætter vi til Dronningernes dal med nogle af de smukkeste faraoniske grave og Dronning Hatshepsuts tempel. Vi har nu fortjent en god frokost i den lokale restaurant før vi fortsætter til det enorme Karnak tempel, et af den gamle verdens største pilgrims-mål. Templet blev bygget over lang tid af forskellige faraoer. Om aftenen transfer til flyet til Kairo og overnatning på vort hotel. Middagen arrangeres efter ønske om sted og type.

Dag 4. (Søndag) Citadellet og Alabaster moskéen i Kairo - Hjemrejse til Skandinavien

Vi spiser morgenmad på hotellet og checker ud for at begive os til Salah El Din Citadellet, der ligger på en bakke i det gamle Kairo. Her skal vi se den meget smukke Alabaster moské eller Mohammed Ali moskéen, bygget af tyrkerne under deres regeringstid i 1800-tallet. Herfra går turen til lufthavnen for hjemrejse til Skandinavien.